14 Nisan 2013 Pazar

Mısırlı Cevizli Brüksel Lahana Kavurma

Annem ben evlenmeden önce hiç çeşitli yemek yapmazdı. Sebebiyse babamın çok yemek seçmesi... Kuru nohut gidiyorduk :) Bu sebepten dolayı ben pek çeşitli yemeğe alışamadım. Sonradan yapsa da annem yiyemiyordum. Çünkü tadı farklı geliyordu. Neyse efendim evlendik barklandık ben yemiyorum kocam da mı yemesin? :) Bir değişiklik yapıp semt pazarından brüksel lahanası aldık. Hiç de yemedim yani. Brokoli brüksel lahanası tarzı sebzelere hiç bakmadım bu zamana kadar. Neyse bu değişik tarif bana brüksel lahanasını güzel tanıştırdı. İyi anlaştık. Bir daha da buluşacağız inşallah :)
Deneyin bakalım...

Malzemeler

500 gr. brüksel lahanası
2 adet orta boy soğan
3-4 diş sarımsak
1 adet kabak
1 adet havuç
1/2 demet dereotu
1/2 su bardağı mısır (haşlanmış)
1/2 su bardağı ceviz içi
1/2 su bardağı zeytinyağ
1 bardak su
Tuz ve karabiber

Hazırlanışı

Brüksel lahanalan kaynar suya daldırıp 5 dakika haşlanır süzülerek kenara ayrılır. Genişçe bir teflon tavada yağ ile küp doğranmış soğan ve kıyılmış sarımsaklar kavrulur. İnce halkalar şeklinde doğranmış havuç ve ceviz içi ilave edilerek 5 dakika orta ateşte kavurmaya devam edilir. Kabak, mısır ve brüksel lahanalan eklenerek sıcak su ilavesi yapılır. Tuz ve karabiberle tatlandırılır. Sebzeler yumuşayıp sularını çekene kadar orta ateşte pişirilir. Üzerine kıyılmış dereotu serpiştirilerek sıcak yada soğuk servis yapılır




0 yorum:

Yorum Gönder